inte min dag idag. inte alls min dag idag.

en riktigt ledsen och arg Julia skriver detta inlägget från sin brors dator. Igår, efter att Julia hade fikat inne i stan, skulle Julia sätta sig vid datorn för att skriva om den mysiga kvällen. Skärmen blir helt vit som vanligt (ett problem som har varat jävligt länge, men som inte har varit allvarlig). Så Julia tänker att men min laptop har klarat av massor av armbågsslag och slag, så nu är det dags att den för smaka på stryk. Så Julia tar tag i skärmen och vriden till den riktigt ordentligt! Det sa *krrrrrrrsh* så var hela skärmen sprucken..död. Nu ser det ut som om någon har hällt målarfärg innanför skärmen på Julias dator.

..så min natt efter det var förjävlig rent utsagt! Kunde inte sluta att dra i och kasta runt täcket, jag tror inte jag sov någonting den natten. Nu, dagen efter, är jag jävligt glad för att mitt hår sitter kvar! Trodde faktiskt att jag hade slitit av mig allt hår igår, men just då brydde jag mig inte ett piss.

Hur fan kunde detta hända? Bara så.. Sedan efter det ville jag inget annat än att vrida tillbaka tiden. Hur gör jag nu då? Med 1100:- på kortet kommer jag fan inte långt. Jag och pappa ska åka och kolla på vad en ny kostar imorgon och så ska vi få ut alla bilder och arbeten på en hårddisk. Sedan ska jag ringa banken och fråga vart fan mina xx.xxx:- ligger någonstans, som jag fick för ett ärr på halsen. Om jag "hittar" dom, så kommer jag nog inte sitta datorlös länge. Som tur var har jag ju faktiskt min Ipod som jag kan använda! men men..sånt här händer..antar jag. Eller så är det bara mig! Jag har en till grej som gjorde min dag (som redan är en riktig jävla otursdag) till än dag som man helst bara vill hoppa över. Jag och mamma hade varit på gymmet och när vi kom hem visade hon mig hårborstarna som hon köpte. En av dom var rund, precis en sån som jag hade önskat att vi hade. Så jag satte mig vid tv:n och började rulla in håret i den där runda hårborsten då. När jag hade rullat upp en perfekt slinga drog jag åt ordentligt så det spännde skönt i hårbotten. När jag skulle rulla ut håret igen, satt jag såklart stenfast! MITT HÅR SATT FAST. Det var helt slickat i hårborstens "botten". Jag fick panik och började genast få upp bilder om att jag går med en kal fläck på huvudet imorgon i skolan. Mamma fick minst lika mycket panik, innan hon bryter ut i ett hysteriskt skratt som såklart var riktad mot hur löjlig jag såg ut när jag satt där, teknikare som jag är, med en hårborste fastklistrad i håret. Hon och pappa börjde genast dra massa skämt om att hämta min krossade dator och sätta den i knät på mig, så att jag såg ännu fånigare ut. HE HE HE. Som tur var fick jag ut den. puuuh! Blev faktiskt jävligt rädd där ett tag.
Så man kan ju säga att jag har blivit "straffad" idag för något jag inte vet jag har gjort. Hoppas att jag inte blir överkörd påväg till skolan imorgon, eller kanske gör en snygg halka eller någonting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0