Familjen Schuterman

Egentligen skulle jag vilja lägga upp hela intervjun med Natalie och Chloé Schuterman, det är väldigt komisk, men eftersom den är så himla lång får jag nog strunta i det. Natalie är mamma till Chloé och har butiker med bl.a. märket Prada, Lanvin och Balenciaga. I en intervju pratar hon om hennes och dotterns intresse för mode och de diskuterar även lite etikfrågor. Natalie svarar på några frågor;

HUR VIKTIG TROR DU PRISLAPPEN PÅ DEN DÄR BALENCIAGAVÄSKAN ÄR I DEN HÄR FRÅGAN?
– Svenskar blandar ofta ihop mode med pengar, vilket jag tycker är synd. Det har blivit bättre de senaste fem åren, men mode värderas inte här som det gör internationellt. Det ses inte som en hobby eller en egen kulturform.

– Jag och Chloé förknippar inte mode med pengar, så vi ser det inte som problematiskt. Vi går ofta på high street-rundor och gräver som gamar för att försöka hitta det bästa. Jag tyckte att jag fick fram det i TV4-klippet väldigt tydligt – Chloé är bagarens barn och det är inte säkert att hon hade fått en Balenciagaväska om jag inte haft en butik, åkt på inköp och fått rabatt.

BRYR DU DIG OM KRITIKEN?
– Absolut inte, det har jag aldrig gjort, och det här är inte första gången den kommer. Det klart att folk tycker massa saker om mig och Chloé, men hon skulle inte vara med på tv om hon inte var medievan.

MEN HON ÄR JU 11 ÅR!
– Men folk har skrivit om henne sedan hon var sex år. Någon skrev en gång att ”där satt lilla Chloé och spillde på klänningen”. Då var hon jätteledsen och vi pratade om det redan då, och jag påpekade att den som skrev var elak, outbildad och framförallt inte kände henne.

– Att lära sig att inte bry sig om vad andra säger är en del av hennes uppfostran. Mitt mål är att göra henne till en stark tjej. Mardrömmen för alla mammor är att deras döttrar ska träffa en kille som är elak och gör henne ledsen eller till och med slår henne. Hon ska inte under några omständigheter ta skit, men hon måste vara medveten om att det finns elaka och avundsjuka människor. Man kan inte bry sig om vad folk tycker – bara de närmsta.


Chloe, som intervjun handlar om, säger;

FINNS DET NÅGOT SOM ÄR TRÅKIGT MED MODE?
– Nej allt är roligt med mode! Jag har mode i mitt DNA. Varje gång jag är i mammas affär andas jag in fashion!


Det här går ju att prata om i år och dagar.
På ett sätt är det fel, så jävla fel, att kritisera denna pengagalna mamman och den modeintreserade dottern. Natalie förklarar i en annan intervju att Chloé är ju bagarens dotter. Bagarens dotter får många bullar liksom, föräldrars barn har en tendens att gå i föräldrarnas fotsteg. Så är det ju bara! Speciellt nu när den här lilla Chloé har växt upp med mode, affärer och kläder ända sen vaggan. I en video ser man hur hon skiner av lycka, man märker att hon verkligen älskar det här! Så låt henne göra det då? Jag är tillexempel intreserad utav hus, jag älskar hus! Det är min grej, varför skulle jag inte satsa fullt ut på det då liksom?

Det är klart att många tycker att denna lilla ungen är framavlad för att passa sin mammas image, det är ganska synligt. Men detta är ju någonting hon brinner för, något hon älskar att hålla på med. Även fast jag inte träffat henne tror jag att hon har en stark personlighet.

Om man ser det från ett annat perspektiv: Natalie tjänar flera hundra tusen i månaden. Vem säger att inte hon skulle kunna unna sin dotter något utav det hon jobbar med? Bagarens dotter som sagt. Visst är det lite sjukt att en 11 åring går runt med en Balenciagaväskan för 10.000.

Folks åsikter är inget annat än avundsjuka!

Chloe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0