Proteinpannkaka for Julia

Tjenamors!

Har precis kommit hem från skolan. Jag är en sån fucker som hoppar över samhällen första dagen, men det var faktiskt ingen matte.
Just nu dansar jag runt i köket och plockar ordning för att göra proteinpannkakor. Mycket källkritiskt har jag kollat ut det perfekta receptet som jag har mixat lite själv med. Jag är glad, faktiskt, trots ångest över att vara hemma i tråkiga Sverige. Solen skiner (sken..), jag ska snart till gymmet, har äntligen fått träffa alla härliga människor och jag har fått ett jobberbjudande! (Mc Donalds..haha)

Nej men nu ni! Nu ska det bli pannkakor för hela huset. Märker att jag gör allting mycket carefully. När jag gör "vanliga pannkakor" slafsar jag i ingredienser och rör om med samma gaffel i allt. Nu använder jag olika redskap till olika blandningar, något jag aldrig gör. Försöker alltid använda så lite redskap som möjligt för att slippa disk. Julia gillar inte disk. Disk är kaos. Julia gillar inte kaos.

Fast hmm, undra om man verkligen kan kalla det proteinpannkaka när man brer över med nutella och honung?..
Äh, vafan. Vi kallar det så iallafall!

4 ägg
2 dl dinkelmjöl
4 dl mjölk
2 msk rapsolja (häll på så mycket du känner för, haha)
1 mosad banan
1 dl havregryn

Ta allt med en nypa salt, om något låter orelevant så är det säkert det. Jag har som sagt gjort lite som jag vill, men dom blev okej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0