Revolution i köket

Det krävs en förändring hos familjen Strege. Kanske tog jag i lite för mycket när jag höjde en tystande hand framför min middagsätande familj. Där stod jag och gjorde en plikt, jag ställde in disken. Wow, dom tystnade faktiskt. Sedan sa jag klart och tydligt att "jag vill att alla, från och med idag, sätter in sina egna tallrikar. Idag gör jag revolution här i köket, något som jag försöker med varje dag!" Alla flinade åt mig och undrade varför jag plötsligt blivit så tjurig. Fick hon inte ligga? Jag fortsätter. "Jag vill även poängtera att det är tre familjemedlemmar som inte ställer in sina tandborstar i burken i skåpet efter användning. Varje gång jag ska borsta tänderna, morgon som kväll, ligger det en gul, en grön och en blå tandborste som jag får ställa in så spotten rinner ner på fingrarna" Pappa, Jonathan och Hannas tandborstar såklart.

Det där med disken har aldrig fungerat här hemma. Det är som om det är givet att han/hon (oftast hon) skall sätta in och göra jobbet åt dig. Löjligt!

Jag återkommer med resultat utav revolutionen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0