Smaskenskul!

Kursen gick iallafall som smort, ja jisses. Inga problem för mig som villvillvill lära mig att gasa, växla, koppla, backa, vända, backhoppa, twista, köra bil och allt vad det innebär. Det var hemskt kul! Alla som inte har tagit den borde se det som något kul, istället för att ägna uppmärksamheten till mobilen eller att rita ännu en häst på bocken man fick. Bullshit att man inte lärde sig, bullshit att det tog för lång tid. Inte värre än en lektion. Jag kan ju erkänna att på slutet började ögonen bli tunga, men inte pågrund av tristress, hallå eller. Men en kopp kaffe till. Jag kan ju säga att körskolan i Mölndal på Bergshamravägen hade en kass kaffetermos som hostade ut sig en droppe kaffe när den ville, inte när jag ville. Så vi snackar kö, det var lång kö. Men, fikan var god och bara det är ett stort plus!

Föreläsaren var så härlig, bara han. Han, eller vi kan säga Petter till och med, Petter beskrev varje moment som en orgasm, fast inom bilkörning då. På norrländska dessutom. Att "Åååh, kan ni handledare inte känna känslan i kroppen utav en riktigt smidig inbromsning då bilen glider lika fint som en ishockeypuck i dess lägsta hastighet? Mmm lär era elever det, snälla lova mig. Åh." En riktigt smäcklirare som man inte ville sluta lyssna på! "Högersvängen i kurvan skall inte vara perfekt, utan perfekt matematiskt uträknat in i minsta detalj. Känner ni? In som ett lamm, ut som ett lejon. Det är bilkörning!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0