JULAFTON 241209

jag har haft världens bästa julafton. nu kan det faktiskt inte bli bättre.
                                                                        ***
hade en råmysig morgon med familjen, vi åt gröt och lyssnade på julmusik på spotify, haha. det blev en del skratt, har nog aldrig skrattar så mycket med min familj! har en ful liten film på mig och min bror när vi får en liten energikick utav gröten..haha!
på kvällen åkte vi upp till Ljungkile och firade den riktiga julafton på en jättejättefin herrgård med högt i tak och gamla fina detaljer. vi var ungefär fem familjer. kalle anka känns inte lika viktigt nu för tiden, vi gjorde annat kul! maten var underbar <3 men nu räcker det med julmat för min del, haha. no more!
presentutdelningnen var helt kaotisk, det var julklappar precis överallt. det går inte att föreställa sig. när vi hade gått igenom en familj trodde man att det där måste ha varit allt, men njaa..inte riktigt.


en tanke jag fick upp på morgonen var att;
man kan räkna med att ca 8 miljoner (om man räknar i Sverige) gör exakt samma saker, tänker ungefär samma tankar och väntar på samma sak en hel dag. (Läste i Metro att ½ mijlon avstår allt med julen, så om man räknar bort dom..) det är rätt knäppt! .. och jävligt coolt.
alla måste läsa den klockrena artiklen i GP om vad vi egentligen tycker om julafton och vad vi gör, timma för timma, den 24e. "vi äter, vi tittar på TV - OCH VI GRÄLAR. det är svenskarnas julafton, från julkalendern på morgonen till sällskapspelen på kvällen." Är inte den klockren så säg. Allvarligt, det enda man gör är att man äter en jävla massa mat och stressar varandra till vansinne. ändå älskar man den 24e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0