Where is my mind?

Sång är ett damn bra sätt att uttrycka sig. Jag brukar göra mina egna sånger i huvudet, blanda ihop några engelska ord i en röra och sätta dit en bra melodi. Sedan finns ju de lyckliga som får chansen att klämma in ett budskap i en låt och få den publicerad så att hela världen kan ta del utav det. Jag satt på tåget hem och funderade, tänk om varenda människa på jorden fick göra sin egen låt och ge ut sin egna historia. Sen skulle alla låtar bli publicerade och alla kan smaka på varenda människas liv. Hur fräckt skulle inte det vara?
När jag satt på en bänk i Nils Eriksson Terminalen var det en lång stund kvar tills tåget gick. Jag hann lyssna igenom ett tiotals låtar, alla i olika gener. Vilken låt jag än lyssnar på, känner jag igen mig i texten. Som om den låten som spelas i mina öron är skriven just till mig. Hur jag än vrider och vänder på orden, passar som perfekt in på mitt humör just då. Det gäller alla låtar jag lyssnar på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0