Mitt lov

Mitt lov har varit hur gött som helst. Solstolen har varit mitt hem hela lovet, alltanen har varit the place to be. I have fallen deeply deeply in love with Edwars Sharpe & The Magnetic Zeros. Jag har ätit årets första pinnglass. Min syster har badat. Jag har fått tillbaka min Thailandbränna. Jag har gått i shorts varje dag.
Det är egentligen bra att skolan sätter igång, för det börjar kännas som sommarlov nu. Det är inte bra alls för då blir jag lätt slapp och struntar i skolan. Fast samtidigt, vem skulle inte kunna tänka sig en vecka till?

Jag måste tänka högt, vad jag har gjort.
Söndag - Måndag - TJÖRN. Kommer hem från Tjörn och slänger mig ut på gräset och solar, det som fanns kvar utav måndagen. Nej, juste. På kvällen mötte jag upp Sussie G, Ellan, Linnea och Amanda inne i stan.
Tisdag - Passade Hanna hela långa dagen. På kvällen minns jag inte vad jag gjorde? Va fan.. Jomen! Ja jag åkte ju in till stan med Joanna och köpte godis, satte oss vid Operan och sedan träffade jag Elin som hade varit vid Liseberg på utbildning.
Onsadg - Passade Hanna igen. Vi åkte in till Slottskogen med Bianca. På kvällen träffade jag Viktor. Vi fikade i nedsuttna härliga soffor och gick sedan vidare för att ta ett glas vin. 
Torsdag - Sola, sola, sola. Slappa slappa slappa. Sedan åkte jag till Madde på eftermiddagen och hade det gött. Åt tårta, firade och satt på ballkongen hela kvällen. Smög hem till Joanna på natten och gick och la mig med henne.
Fredag - Vaknar upp hemma hos älskade systra mi. Vi sätter oss nakna ute i solen och käkar chips, tänder en efterlängtad, sunkig morgoncigg och gör varsin smoothie. Solar mestadels utav dagen, köper glass. Spenderar kvällen på Joannas balle med Anna. Dricker gott, lyssnar gott, skrattar gott, mår gott. Spelar Wii tills vi är helt slut.
Lördag - Påskmiddag hos Elin. Hur hur hur mysigt som helst, som vanligt med det gänget. Målade ägg, dansade, åt mat, pratade, lyssnade på musik. Sedan skulle jag, Viktor, Felix, Richard och Marcus hem..deeet tog ett tag.
Söndag - Ännu en påskmiddag. Hemma med tre familjer. Hur kul som helst, har saknat att spendera tid med familjen. Åt världens godaste mat, spelade fotboll barfota i jeans och linne ute i härligt gräs med alla barnen och Jonathan. Och Arvid kom förbi. Och sedan kom en ny deltagare, helt från ingenstans. Hannes hette han. När jag frågade om han ville vara med och spela blev han jätteglad och gjorde allt för sitt lilla lag. Hela kalaset flyttar in, vi tänder en brasa och skrattar och pratar så högt att man nästan inte hörde sina egna ord.
Måndag - Idag har jag bara chillat järnet. Pluggat lite, som jag sa till Viktor att jag skulle göra imorse. Måste hålla vad jag lovat, haha. Nä men vafan, det var verkligen dags att ta tag i det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0