Sjuka impulser

Vi satt just precis och pratade om impulser. Andreas och jag. Sådana dära hemska impulser, som att köra av vägen med bilen. Eller typ vad händer nu och jag stöter till ratten ett halvt varv när mamma kör på motorvägen i 110km/h? Eller en läskig som jag upplevt någon gång, men som jag förträngt. När man ska hämta en kniv i knivlådan. Vad händer om jag bara råkar sticka den i magen på mig själv? Men alltså, det är ju egentligen sjukt men vad fan, vad ska jag göra? Hur ska jag kunna köra bil själv när jag sitter och tänker så? Typ, åh vad spännande och åka ut i diket här. Ännu värre för dom som inte kan kontrollera sina impulser. Dom stackarna är dom som slutar som mördare eller rånare eller idioter. Vi hade en teori; impulserna kan komma från tv och datorspel. Why not? Man sitter där och matas med sjuka idéer. Andreas berättade om en kompis kompis eller något, som spelar mycket bilspel och sådant. Det var ett spel där det gick ut på att samla poäng genom att köra jävligt nära bilar. Samt att döda så många personer som möjligt med bil hit och dit. När han sedan hade kört bil och fått en sådan sjuk impuls var han nära på att göra precis som i spelet, tills han insåg att nej fan helvete, det går ju inte, det kan jag ju inte göra, jag kan ju inte köra rakt in i den folkmassan som står där framme.

Vilka fler tokiga impulser finns? Sitter och kollar ut och tänker. Dom andra tränar fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0