The little land

Förra veckan var jag och min familj i Småland. Semester eller vad ska man kalla det? Semester i semestern typ, det var jävligt gött att åka iväg ett tag, speciellt ner dit där det känns som man inte är i Sverige längre. Allt är ganska annorlunda, börja med dialekten. Fan vad charmigt haha! Sedan allt annat, all skog, alla sjöar, alla loppisar. Stilen på tjejerna är väl det enda som verkligen är ett stort minus. Iofs är det nog ömsesidigt, dom kollar konstigt på mig säkert, känner väl inte igen stilen. Men det är som dom inte går framåt, dom är tre år tillbaka i tiden. Fortfarande fast i stilen man hade när man var 13, 14 fastän dom är 19 år..hmm.

Vi bodde på världens sötaste vandrarhem mitt i Orrefors, ligger nära Kosta Boda. Vi hade till och med det bästa rummet, det som vätte ut mot gården och den lugna korsningen. Vädret var helt perfekt, fint morgon, dag och kväll! Kvällssolen var helt magisk. Vi tog cyklarna och badade i sjön bredvid, fikade, lekte haha. Sedan åkte vi hem och gick till glasbruket, det var då minnerna från barndomen kom fram. Fabrikerna i Orrefors, det gamla glasbruket, butikerna. Det var där jag och min bror sprang när vi var små. Pappas kompis, Pelle jobbade på bruket så vi brukade kolla på glasblåsning. Vi fick även massor med glas. Jag minns att jag och Jonathan fick överblivet glas i mängder, klumpar i olika färger som vi tyckte såg ut som diamanter.

Andra dagen kom Hannas kompis Tova och hennes familj. Ursnäll familj verkligen, vi hade supermysigt. Cyklade, badade, drack vin, grillade. Frukosten där var helt himelsk! Allt fanns! ÅH jag har en svaghet för "hotell"frukost.
En dag åkte vi till crossbanan och kollade på när Jonathan och hans kompis Oskar körde. Jag var med Oskars flickvän tills mamma och Maria kom. Senare in på kvällen när träningen började ta slut inleddes ett litet blygt samtal mellan mig och en kille som jag hade ögonen på under hela träningen. Det visar sig sedan att detta muskelberg är en utav de duktigaste crossåkarna i Sverige! W to the O the W. Ja, det var svårt att inte tänka på annat resten utav resan..

Förresten, en kväll när vi skulle grilla ramlade jag och slog mig på rumpan så mycket att det började blöda :( Osis att jag hade klänning så inget skydd eller något. Och jag som snart åker till Rhodos, suck.. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0