Fjärde dagen; Shopping för hela slanten

Idag fick jag min goa present, utöver hela själva resan och en galet god middag. Jag fick 100 euro, 1000 svenska kronor, att shoppa för. Jag önskade mig inte något speciellt, blev överraskad av presenten, allt jag ville var att resa! Så jag och mamma tog våra väskor och spenderade en go dag på stan. Vi försökte undvika affärer som finns i Sverige, såsom H&M och Zara. Men det var förstås lite svårt. Efter några timmar var vi hela körda, det är inte kul att shoppa i 30 graders värme. Massor av fint blev det!

Vi gick vidare för att ta en glass och för att möta resten av familjen som hade varit på tivoli med Hanna. Vi beslöt oss för att besöka en urmysig liten del som var full med restauranger/fina lägenheter och parker. Gud vad jag trivs vid trånga gator med skyhöga lägenheter som står snett och inte är helt perfekta. Omodernt ska det vara, uråldrigt. När vi hade valt en restaurang utav alla 100 som fanns, beställde vi ljuvlig mat. Spanjorer är kassa på engelska men kungar på att laga mat.

Efter ännu mer vandring blev det drinkar och glassSoho, mitt favoritställe. Någon timma där och sen skulle vi vidare. Jag sprang in på toaletten för att byta linne till ett fint jag hade köpt under dagen och jag lyckas få med mig kameran in, hur jag nu fick med mig den. Och varför? När vi sedan har gått ner till hamnen, som ligger en hyffsad bit från stället där vi åt, upptäcker jag att jag glömt min kamera. Springer med tårar i ögonen och en klump i halsen tillbaka till Soho. Där känner personalen igen mig för att jag fick prata en del spanska med dom. En av dom plockar glatt fram kameran och jag tackar dom så hemskt hemskt mycket! Kvällen var räddad, haha!


Gossip Girl gjorde mig sällskap i jacozzin.




Jag tar en paus från poolen och avnjuter en egengjord iskaffe. Finns inget bättre när man är utomlands!







Jag gillar idén med en fåtölj gjord utav bildäck! Men är den bekväm? JA, faktiskt!





Mmmm, godaste bananasplitten (näst efter Malaysias!) haha


Ändå upp dit ska vi imorgon! Det blir ett äventyr.


På väg till bilen upptäckte vi helt otroliga sandgubbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0