Jag vägrar att bara sitta här

Nu tycker min syster att jag är hemskt tråkig. Men jag har idétorka, fantasin har inte riktigt vaknat än. Denna veckan har jag passat henne, troget varje dag, helt gratis. Det kallas billig arbetskraft, dom passar på nu när jag har den snälla sidan utåt. Vänta bara tills nollningen sätter igång!

Något jag saknar är skolan. Jag är trött på att varje dag vakna upp och tänka "vad ska man göra idag?". Den eviga pressen att alltid ha något att göra, annars så sitter man bort sommarlovet. Men nej, jag är trött på lov. Det är väl bara att se det som en avkoppling i väntan på skolstarten. Ett distraherande pussel vi alla kan försöka lägga tillsammans. För allvarligt, vem är inte en gnutta trött på detta? Tristressen smyger sig på och när den väl är här behöver vi alla en stor kram! Då står jag redo.

Känner ni som mig? Lyssna på underbara Miike Snow;
Miike Snow – Burial


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0