Ett ord; DÅLIGT

Har ni hört att årets Hultsfredfestival blir inställt? Jag är ganska stum, vet inte riktigt vad jag ska säga. Från början var planen att vi skulle till Hultsfred och inte till Peace and Love. Jag och alla andra var ju jättepå! Men då man märkte att fler och fler verkade beställa till Peace and Love, blev det bara så. P&L känns också en aning fräschare, på något sätt. Okej, inga festivaler är väl fräscha, men det är en annan målgrupp där som faktiskt är min "typ av folk". Sedan är det faktiskt flera budskap på P&L, det är inte bara så att man ska supa och vara så grisig som möjligt. Årets tema är FRIHET! Citat från P&Ls hemsida;
"Peace & Loves tema 2010 är frihet. Frihet är ett av de vackraste ord som finns. Men också ett av de svåraste. Många är de frihetskämpar som genom tiderna fallit offer för människors rädsla och ondska."

Jag själv tycker det är för jävla dåligt utav Hultsfreds arrangörer att komma med detta beskedet just då Peace and Love har börjat. Visst, inte kunde dom veta att det skulle gå utför så kraftigt, men herregud en förvarning och en liten rapport om hur läget såg ut skulle ju vara snällt för några månader sen. Jag förstår verkligen läget för dom som har bokat, sommaren är ju förstörd totalt! Många som gråter floder över det här kanske är lite kvicka nu då och bokar en random biljett till P&L, vilket är ett enormt tillskott för P&L! Men då gäller det att vara snabb.
Jag har faktiskt märkt att Hultsfred har sjunkit, det har märkts på bandsläppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0